5–6 yaş, ilkokul ve Ortaokul öğrencileri için özel olarak tasarlanan atölyelerimiz,
yalnızca bir ders değil, bir keşif yolculuğu sunuyor. Her yaş grubuna özel yapılandırılan bu
atölyelerde çocuklar:
-Matematiksel kavramları elleriyle inşa ediyor.
-Düşünmeyi bir deneyime, problem çözmeyi bir stratejiye dönüştürüyor.
-Doğru cevaptan çok, nasıl düşündükleriyle ilgileniyor,
Ezberle değil, merakla ve sezgiyle öğreniyor.
Ulusal ve uluslararası müfredata uygun olarak yapılandırılan bu içerikler; öğrencilerin analitik,
yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini destekliyor. SUM’da matematik; sadece öğrenilmez, yaşanır
SUM’da hafta sonları, matematik sıradan bir dersin çok ötesine geçer. Burada çocuklar sadece matematiği
değil; düşünmeyi, ilişkilendirmeyi, üretmeyi öğrenir. 15 hafta süren matematik atölyeleri üç temel
gelişim alanına odaklanarak yapılandırılmıştır.
✓ Bağlantı Kurma ve Kavramlar Arası Geçiş (4 hafta)
✓ Matematiksel Muhakeme ve Erken Cebirsel Düşünme (5 hafta)
✓ Analitik Düşünme ve Problem Çözme (6 hafta)
Okul sonrası atölye programına katılmak isteyen öğrenciler, iki aşamalı bir değerlendirme sürecinden geçerek programa
kabul edilir. İlk aşamada, öğrencilerin temel kavramsal yeterliliklerini ve problem çözme becerilerini ölçen yazılı bir sınav
uygulanır. İkinci aşamada ise bireysel merak, motivasyon ve düşünme süreçlerini daha yakından tanımaya yönelik
yapılandırılmış bir öğrenci-sohbet oturumu gerçekleştirilir. Bu süreç, atölye deneyimini daha verimli ve anlamlı kılacak
katılımcı profillerinin belirlenmesini amaçlamaktadır.