Atölye Adı: Run4Math: Zihin Koşusu – İşlem Arenası
Sınıf Düzeyi: 5. - 6. - 7. sınıflar
Süre: 80 dakika
Alanlar: Matematik, Problem Çözme Becerileri, Eleştirel Düşünme, İş Birliği
Run4Math: İşlem Arenası, öğrencilerin “işlem önceliği” ve “strateji geliştirme” konularındaki becerilerini hedef alan, takım tabanlı ve oyunlaştırılmış bir matematik atölyesidir. Her biri farklı bir beceriyi hedefleyen dört etap ve bir final aşamasından oluşan bu atölye; analiz, strateji geliştirme, problem yazma, takım çalışması ve estetik sunum becerilerini destekler. Atölyenin her aşaması, öğrencilerin bilişsel derinliğini artıracak şekilde yapılandırılmıştır.
İşlem önceliği matematiksel düşünmenin temel yapıtaşlarından biridir. Ancak soyut kural
ezberlerinin ötesine geçmek, bu kavramı deneyimleyerek öğrenmekle mümkündür. Run4Math
atölyesi, öğrencileri yalnızca doğru sonuca değil, doğru düşünme sürecine de odaklanmaya
teşvik eder. Takım çalışması, hız, dikkat ve estetik üretimin bir arada talep edildiği bu
etkileşimli ortam, öğrencilerin hem zihinsel hem sosyal becerilerini eş zamanlı geliştirir.
Ayrıca, öğrencilerin kişisel gelecek hedeflerini matematiksel sembollerle ifade etmesi,
öğrenmeyi bireysel anlam katma düzeyine taşır.
Aynı zamanda geleceğe dair kişisel hedeflerini ifade ettikleri flama tasarımıyla matematiği
yaşamla ilişkilendirme fırsatı sunar.
Atölye sonunda tüm öğrenciler, kazanımlarını yansıtan kişisel flamalarını sergiler ve takım
rozetleriyle ödüllendirilirMatematik öğretimini disiplinler arası, yaratıcı ve öğrenciyi merkez
alan bir yaklaşımla zenginleştirmek isteyen tüm sınıflar için önerilir.