OKUL BİLGİLENDİRME NOTU


Atölye Adı: Run4Math: Zihin Koşusu – İşlem Arenası

Sınıf Düzeyi: 5. - 6. - 7. sınıflar

Süre: 80 dakika

Alanlar: Matematik, Problem Çözme Becerileri, Eleştirel Düşünme, İş Birliği

Atölye Hakkında

Run4Math: İşlem Arenası, öğrencilerin “işlem önceliği” ve “strateji geliştirme” konularındaki becerilerini hedef alan, takım tabanlı ve oyunlaştırılmış bir matematik atölyesidir. Her biri farklı bir beceriyi hedefleyen dört etap ve bir final aşamasından oluşan bu atölye; analiz, strateji geliştirme, problem yazma, takım çalışması ve estetik sunum becerilerini destekler. Atölyenin her aşaması, öğrencilerin bilişsel derinliğini artıracak şekilde yapılandırılmıştır.

Hedeflenen Kazanımlar

  • İşlem önceliği kurallarını tanır ve uygular.
  • Adım adım işlem çözüm sırasını gerekçelendirerek ifade eder.
  • Problem çözümünde kullanılan stratejileri açıklar ve yeni duruma uyarlar.
  • Bir sistemdeki elemanların birbirine olan etkisini analiz eder.
  • Bileşik yapılar içindeki öğelerin toplam katkısını hesaplar.
  • Görsel temsilleri kullanarak mantık çıkarımları yapar.
  • Bir matematiksel durumla ilgili problem üretir.
  • Takım içinde iş birliği yapar, sorumluluk alır ve zaman yönetimi uygular
  • Matematiği günlük yaşam hedefleriyle ilişkilendirir.

Etkinlik Öne Çıkanları

  • Dört etaplı görev sistemiyle artan zorluk düzeyinde öğrenme süreci
  • Problem çözme kadar “problem üretme”ye de yer verilmesi
  • Estetik ve işlevsel bir matematik ürünü olan flama tasarımı
  • Takım ismi, strateji belirleme, yarış ve sunum gibi sosyal etkileşimli süreçlerin matematiksel içerikle birleşmesi
  • Ekstra puan sistemleriyle dikkat, sorumluluk ve iş birliğinin ödüllendirilmesi

Neden Bu Atölye Önemli?

İşlem önceliği matematiksel düşünmenin temel yapıtaşlarından biridir. Ancak soyut kural ezberlerinin ötesine geçmek, bu kavramı deneyimleyerek öğrenmekle mümkündür. Run4Math atölyesi, öğrencileri yalnızca doğru sonuca değil, doğru düşünme sürecine de odaklanmaya teşvik eder. Takım çalışması, hız, dikkat ve estetik üretimin bir arada talep edildiği bu etkileşimli ortam, öğrencilerin hem zihinsel hem sosyal becerilerini eş zamanlı geliştirir. Ayrıca, öğrencilerin kişisel gelecek hedeflerini matematiksel sembollerle ifade etmesi, öğrenmeyi bireysel anlam katma düzeyine taşır.
Aynı zamanda geleceğe dair kişisel hedeflerini ifade ettikleri flama tasarımıyla matematiği yaşamla ilişkilendirme fırsatı sunar.
Atölye sonunda tüm öğrenciler, kazanımlarını yansıtan kişisel flamalarını sergiler ve takım rozetleriyle ödüllendirilirMatematik öğretimini disiplinler arası, yaratıcı ve öğrenciyi merkez alan bir yaklaşımla zenginleştirmek isteyen tüm sınıflar için önerilir.