OKUL BİLGİLENDİRME NOTU


Atölye Adı: Matematiksel Düşünme Stratejileri Uygulamaları
(Düşünmenin gücünü keşfet!)

Sınıf Düzeyi: 2,3 ve 4. sınıflar (farklılaştırılmış içerikle uygulanabilir)

Süre: 80–90 dakika (2 ders saati)

Alanlar: : Matematik, Üstbilişsel Farkındalık, Problem Çözme, Öğrenme Stratejileri

Atölye Hakkında

Bu atölye, öğrencilerin yalnızca doğru cevaba ulaşmalarını değil, bu cevaba hangi yollarla ulaştıklarını da fark etmelerini hedefleyen bir düşünme uygulamasıdır. Öğrenciler, problem çözme süreçlerinde kullandıkları stratejileri tanıyacak, farklı düşünme yollarını karşılaştıracak ve kendi düşünme tarzlarını yapılandırma becerisi kazanacaklardır. Etkinlikler, matematiksel kavramların yanı sıra üstbilişsel farkındalığı da geliştirmeye yöneliktir.

Hedeflenen Kazanımlar

  • Farklı problem çözme stratejilerini tanır ve uygular.
  • Kendi düşünme süreçlerini ifade eder.
  • Tahmin, tersine düşünme, genelleme gibi üst düzey düşünme yollarını kullanır.
  • Aynı probleme birden fazla çözüm yaklaşımı geliştirebilir.
  • Problem çözme sürecinde temsilleri (model, tablo, şema) bilinçli biçimde seçer.

Etkinlik Öne Çıkanları

  • “Aynı soruyu 3 farklı yolla çöz!” yarışması
  • Tersine düşünme bulmacaları
  • Görsel temsil ve strateji karşılaştırmaları
  • Strateji Kartları Tasarımı: Öğrenciler kendi düşünme kılavuzlarını oluşturur
  • Grup tartışmaları: “Bu yolu neden seçtin?” sorusuna yanıtlar aranır

Neden Bu Atölye Önemli?

Matematik, sadece işlem yapmak değildir; düşünme biçimidir. Bu atölye, öğrencilere tek bir doğru cevaptan çok daha fazlasını öğretir: Nasıl düşündüğünü fark etmenin gücünü. Ezberci yaklaşımın aksine, öğrencilerin kendi yollarını inşa etmelerine, hata yapmaktan korkmadan strateji üretmelerine ve “yanıtı değil, düşünceyi” önemsemelerine olanak tanır. Bu beceriler, sadece matematikte değil; yaşam boyu karşılaşacakları her türlü problemde etkili çözümler üretmelerini sağlar.