Atölye Adı: Eyvah! Basamaklar Karışmış: Sayı Düzenini Kurtarma Operasyonu
Sınıf Düzeyi: 2, 3 ve 4. sınıflar
Süre: 80 dakika (2 ders saati)
Alanlar: Matematik, Problem Çözme, Temsili Modelleme, Yaratıcı Tasarım, STEM Eğitimi
Bu atölye, çok basamaklı doğal sayılarla ilgili temel kavramların kavramsal düzeyde anlaşılmasını amaçlayan, yapılandırılmış ve deneyim temelli bir öğrenme süreci sunar. Öğrenciler, sayıların basamak ve sayı değerlerini araştırır; onluk-bozma ve elde etme gibi işlem stratejilerini somut materyallerle dener; sayıların bileşenlerinden yaratıcı ürünler tasarlayarak matematiksel düşünceyi somutlaştırır.
Atölye boyunca yüz yüze ve görsel-kinestetik öğrenme desteklenir; öğrenciler aktif üreticidir.
İlkokul düzeyinde doğal sayılarla ilgili anlam kurma süreci, öğrencinin sayısal düşünce yapısının temellerini oluşturur. Bu atölye, sayıları sadece semboller olarak değil; anlamlı, işlevsel ve temsil edilebilir yapılar olarak görmeye davet eder. Çoklu temsil, yaparak-yaşayarak öğrenme, matematiksel görselleştirme ve yaratıcı tasarım süreçlerinin bütünleştiği bu deneyim, öğrencinin kavramsal anlayışını güçlendirirken aynı zamanda matematiğe olan tutumunu olumlu yönde etkiler. Matematik müzesi bağlamında gerçekleştirilen bu etkinlik, çocuklara hem eğlenceli hem derinlikli bir öğrenme fırsatı sunar.