OKUL BİLGİLENDİRME NOTU


Atölye Adı: Eyvah! Basamaklar Karışmış: Sayı Düzenini Kurtarma Operasyonu

Sınıf Düzeyi: 2, 3 ve 4. sınıflar

Süre: 80 dakika (2 ders saati)

Alanlar: Matematik, Problem Çözme, Temsili Modelleme, Yaratıcı Tasarım, STEM Eğitimi

Atölye Hakkında

Bu atölye, çok basamaklı doğal sayılarla ilgili temel kavramların kavramsal düzeyde anlaşılmasını amaçlayan, yapılandırılmış ve deneyim temelli bir öğrenme süreci sunar. Öğrenciler, sayıların basamak ve sayı değerlerini araştırır; onluk-bozma ve elde etme gibi işlem stratejilerini somut materyallerle dener; sayıların bileşenlerinden yaratıcı ürünler tasarlayarak matematiksel düşünceyi somutlaştırır.


Atölye boyunca yüz yüze ve görsel-kinestetik öğrenme desteklenir; öğrenciler aktif üreticidir.

Hedeflenen Kazanımlar

  • Çok basamaklı doğal sayıları çözümler, basamak ve sayı değeri kavramlarını ayırt eder
  • Onluk ve birliklerle model kurarak işlemleri açıklar.
  • Elde etme ve bozma işlemlerini somut materyallerle uygular.
  • Sayı temsilini sözel, görsel ve yapısal biçimlerde ifade eder.
  • Sayılarla ilişkili tasarımlar oluşturarak kavramsal temsili güçlendirir.
  • İş birliği ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirir.

Etkinlik Öne Çıkanları

  • Şifreli Sayılar Gösterim.
  • Sayı Robotu veya Canavarı Tasarımı.
  • Bloklarla Modelleme.
  • Basamak Bulutu.
  • Sertifikalı Kazanım Takibi.

Neden Bu Atölye Önemli?

İlkokul düzeyinde doğal sayılarla ilgili anlam kurma süreci, öğrencinin sayısal düşünce yapısının temellerini oluşturur. Bu atölye, sayıları sadece semboller olarak değil; anlamlı, işlevsel ve temsil edilebilir yapılar olarak görmeye davet eder. Çoklu temsil, yaparak-yaşayarak öğrenme, matematiksel görselleştirme ve yaratıcı tasarım süreçlerinin bütünleştiği bu deneyim, öğrencinin kavramsal anlayışını güçlendirirken aynı zamanda matematiğe olan tutumunu olumlu yönde etkiler. Matematik müzesi bağlamında gerçekleştirilen bu etkinlik, çocuklara hem eğlenceli hem derinlikli bir öğrenme fırsatı sunar.