Atölye Adı: Açıların Mirası: Sümer’den Uzay Çağına
Sınıf Düzeyi: 6. – 7. sınıf
Süre: 2 ders saati
Alanlar: Matematik, Fen Bilimleri, Teknoloji ve Tasarım, Sosyal Bilgiler, Felsefe
Bu atölyede öğrenciler zamanda geriye bir yolculuğa çıkar. Antik
Mezopotamya’dan başlayıp modern uydulara kadar uzanan açılar tarihini
keşfeder. Açıyı sadece bir şeklin köşesinde sıkışmış bir sayı değil, uygarlıkların
göğe bakarken keşfettiği kadim bir fikir olarak ele alırlar.
“360 derece tesadüf müydü yoksa evrensel bir yazgı mı?” gibi felsefi sorularla
başlayan atölye, sonunda öğrencileri zaman sistemleri çökerse ne olurdu gibi
hicivli bir distopyaya kadar götürür.
Ayrıca atölye sürecinde öğrenciler, “Bir gün saatler 100 dakikalık olsaydı, okul
kaçta başlardı?” gibi eğlenceli ama düşündürücü senaryolarla açının hayatımızı
nasıl şekillendirdiğini de sorgular.
Çünkü bir vida yanlış açıyla yerleştirilirse bir fabrika durur.
Çünkü açılar olmasaydı ne dijital saat olurdu, ne harita, ne de güneş saati.
Çünkü 360° hâlâ bizimle, çünkü işe yarıyor.
Çünkü bazen bir geometri konusu, insanlığın evrensel teknolojik mirası hâline gelir.
Ve tabii ki...
Bir gün açılar dünyayı terk ederse, ilk kim fark eder?
Belki de bu atölyeye katılanlardan biri.